Haluaisin uudet kumisaappaat. Sellaiset hienot. Minulla on jo yhdet juuri yläasteella ostetut. Ne ovat käytössä kasvimaalla ja muutenkin pihahommissa, joten ulkonäkö on usein hieman kurainen. Joten haluaisin semmoiset hienostelusaappaat. Olen yrittänyt selvittää, mitkä ovat kotimaisia saappaita. No tänään saapunut Kuluttuja-lehti sen kertoikin. Nokian saappaat valmistetaan Keski-Euroopassa, myös ne himoitsemani Hai-saappaat. Tämä ei vielä kuulostanut aivan mahdottomalta. Mutta ruotsalaiset Tretornit tehdään nykyään Kiinassa. Joten näitä meille ei ainakaan tule enään kenellekään. Ellen löydä kirpputorilta lapsille. Minä en halua, että meidän saappaat tehdään Kiinassa. Sitten pientä toivoa vielä on Suomen Kumitehtaan suunnalla. Suomen Kumitehdas on valmistanut kesään saakka saappaita Suomessa. Mutta tällä hetkellä ei valmista, kaupoista voi vielä löytää näitä Nokialla  valmistettuja. Neuvotteluja käydään parhaillaan jatkettaisiinko saappaiden valmistusta Lieksassa. Mutta en minä halua tukea firmaa, joka ei tällä hetkellä valmista saappaita täällä. Jos jatkaa valmistusta täällä niin syöksyn kauppaan ostamaan Suomen Kumitehtaan valmistamat saappaat, vaikka eivät olisi niin hienotkaan. Olisivat ainakin puhtaat. No koska minulla tosiaan on nuo uutuudenkarheat saappaat niin pestään niistä sitten jatkossakin pahimmat kurat pois pihan vesilätäköissä ja lähdetään vasta sitten ihmisten ilmoille. Minä haluan kotimaiset hienostelusaappaat.

Jotain hyvää tässäkin viikossa. Eilen oli uutisissa, että Kelan äitiyspakkauksen raati poistaisi äitiyspakkauksesta kertakäyttövaipat. Jäljelle jäisi ainoastaan kestovaippoja. Toteutuessaan olisi erittäin hieno kannaotto kestojen puolesta.